|
|
|
|
|
|
Nazwa samolotu / Linia lotnicza |
|
|
|
|
|
|
|
|
Data: 30 sierpnia 2003
Autor: Jacek Złotnicki
Ilość wyświetleń: 4308
|
|
Opis |
Najbardziej tajemniczy samolot radomskiego Air Show 2003 |
Aparat |
|
Ekspozycja |
|
|
Komentarze:
aby komentować zdjęcie musisz zarejestrować się w naszym serwisie
|
2006-08-06, frikpl
co się stało, że się zesrało?
|
2004-11-13,
hehe :D Siedzialem w nim ...
|
2004-08-19, Piotr Gawłowski
Mam nadzieję że dzięki fotografom i temu że samoloty te będą produkować w Polsce. Zobaczymy więcej fotografii tych samolotów.
|
2004-08-18, Piotr Gawłowski
heh znalazłem coś o AT ;)
Rosyjski MIG prosto z Mielca
Zakłady lotnicze przed historyczną szansą
Polskie Zakłady Lotnicze stają przed szansą produkcji lekkiego samolotu szkolno-treningowego MIG AT. Wczoraj na mieleckim lotnisku zaprezentowano możliwości nowej maszyny.
Umowę o współpracy z rosyjskim koncernem lotniczym Mikojan Guriewicz MIG podpisano w sobotę, podczas pokazów lotniczych w Radomiu. Zdaniem wiceministra obrony narodowej Janusza Zemke, do 2006 roku polskie wojsko ma zamówić około 50 sztuk takich maszyn.
- Uzgodniliśmy także, że jeżeli jakiekolwiek inne państwo ogłosi przetarg na dostawę tych samolotów, wspólnie z koncernem MIG zgłosimy ofertę na samolot MIG AT - mówi Kazimierz Strugała, wiceprezes PZL Mielec.
Wczoraj MIG AT przeleciał kilka razy nad lotniskiem. Wykonał symulację startu i lądowania oraz kilka podstawowych figur akrobacyjnych. - Chcieliśmy, by nasi pracownicy sami ocenili maszynę i przyjrzeli się, jak zachowuje się w locie - mówi Strugała. Przedstawiciele zarządu PZL i pracownicy zakładów, którzy uczestniczyli w pokazie byli po wrażeniem lekkości, z jaką maszyna wykonywała manewry.
Udział PZL w produkcji MIGa AT ma wynosić około 70 proc. Samolot ma być montowany w Mielcu. Specjalna wersja MIGa AT ma służyć pilotom do szkolenia przed rozpoczęciem pracy na samolocie wielozadaniowym F-16. Wiele urządzeń pokładowych obu maszyn byłoby kompatybilnych ze sobą.
Rozpoczęcie produkcji MIGa AT może być dla zakładów szansą na ponowne nawiązanie szerokiej współpracy z koncernami lotniczymi z krajów byłego ZSRR. - Chcielibyśmy, aby współpraca miedzy naszymi zakładami nie ograniczyła się tylko do samolotu MIG AT, ale była wciąż rozwijana o koprodukcję maszyn innego typu - powiedział Strugała.
Krzysztof Urbański
Nowiny (02.09.2003 r.)
Żródło www.mielec.pl
|
|
|
|